fbpx

 

 

A szerdai hír, miszerint Bruce Willis színésznél afáziát diagnosztizáltak, ami miatt "vissza kell vonulnia" a karrierjétől, reflektorfényt vetett a gyógyíthatatlan neurológiai rendellenességre, amelyet a COVID-19 és COVID vakcinákkal is összefüggésbe hoztak.

A szerdai hír, miszerint Bruce Willis színésznél afáziát diagnosztizáltak, ami arra kényszeríti, hogy "visszavonuljon" a karrierjétől, reflektorfénybe helyezte a gyógyíthatatlan neurológiai rendellenességet.

Az afáziában szenvedő emberek nehezen beszélnek, olvasnak, írnak és megértik a kommunikációt. Az állapot, amely több mint 2 millió amerikait érint, az okától és időtartamától függően lehet enyhe vagy legyengítő.

A Willis diagnózisáról szóló közleményében a National Aphasia Association (Nemzeti Afázia Szövetség) azt írta, hogy az afáziát agysérülés, például agyvérzés vagy fejsérülés, illetve az elsődleges progresszív afázia (PPA) esetében az agyszövet romlása okozza.

Dr. Shazam Hussain, az ohiói Cleveland Clinic agyi érrendszeri központjának igazgatója a The New York Timesnak elmondta, hogy bár az afázia minden esete az agyban bekövetkező neurológiai változásokból ered, az agykárosodással járó stroke az első számú ok.

A hírek szerint Willisnél már évekkel ezelőtt jelentkeztek az állapot tünetei. A család nem említette, hogy Willisnek stroke-ja vagy agysérülése volt, ami Brooke Lang beszédpatológust arra késztette, hogy elmondja az Insidernek, Willisnél PPA lehet.

Aphasia a COVID és a vakcinákhoz kapcsolódik

A The Defender nem talált bizonyítékot, és nincs okunk feltételezni, hogy Willis diagnózisa kapcsolatban állna a COVID-19 vagy a COVID vakcinákkal.

A stroke és az afázia azonban mindkettőhöz kapcsolódik.

Steve Kirsch a Substack-on szerdán megjelent cikkében közzétette a legújabb adatokat a Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS) rendszerből a COVID vakcinát követő afáziáról. 2020. december 14. és 2022. március 18. között 3057 afáziás esetet jelentettek a COVID vakcinát követően, ebből 340-et a 65-74 éves korcsoportban.

Kirsch, a Vaccine Safety Research Foundation ügyvezető igazgatója három egyedi VAERS-jelentést - VAERS ID: 906282, VAERS ID: 907710 és VAERS ID: 911587 - nevezett meg, amelyek részletesen leírják a három személynél az oltás után kialakult afázia tüneteit.

A Brain Hemorrhages című folyóiratban 2021 júniusában megjelent tanulmány egy 52 éves férfi esetét írta le, akinél hét nappal az mRNS-alapú SARS-CoV-2 vakcina második adagjának beadása után hirtelen fellépő olvasási nehézség és afázia alakult ki.

A beteg fejének MRI-vizsgálata intracerebrális vérzést (ICB) mutatott ki. Az afázia néhány napon belül megszűnt.

"Az, hogy az ICB és az oltás között volt-e ok-okozati összefüggés, továbbra is spekulatív, de nem zárható ki véglegesen" - jegyezték meg a szerzők.

A Current Neurology and Neuroscience Reports című folyóirat 2021. októberi száma a COVID-fertőzés hatásait tárgyalta a már afáziában szenvedő emberekre.

A szerző arról számolt be, hogy a már meglévő afáziával élő emberek "zavart kommunikációt és mindennapi rutint, romlott pszichoszociális jólétet és nehézségeket tapasztaltak az igényeiket megfelelően kielégítő afáziaszolgáltatásokhoz való hozzájutásban".

A szerző beszámolt továbbá "neurológiai és dysexecutive szindrómákról, amelyek az agyi funkciók zavarát követik az akut COVID-19-es betegeknél, és változó afázia-szerű tünetekhez vezetnek".

"Különösen" - írta a szerző - "néhány esetjelentés foglalta össze a COVID-19 neurológiai megnyilvánulásait, amelyek afáziához vagy afázia-szerű tünetekhez vezettek az akut és/vagy szubakut stádiumban lévő betegeknél".

Ezek közül néhány enkefalopátia, néhány pedig vénás és artériás trombózishoz vezető akut ischaemiás stroke miatt következett be.

A szerző figyelmeztetett:

"Tekintettel a stroke-ról és a COVID-19-ről eddig megjelent publikációk kis számára és e betegprofilok nagyfokú heterogenitására, nem tudjuk megerősíteni a COVID-19 súlyossága (és így a légúti és neurológiai tünetek) és az afázia közötti okozati összefüggést".

2020. december 14. és 2022. március 18. között 13 602 jelentést nyújtottak be a VAERS-hez a COVID vakcinákat követő véralvadási zavarokról. A vérrögök, amelyek szintén a COVID-oltással hozhatók összefüggésbe, stroke-hoz vezethetnek.


Ha értékesnek találta ezt az oldalt, esetleg fontolóra veheti az adományozást. Nem kapok más támogatást, csak olvasóimtól függ, hogy segítenek-e az oldal fenntartásában, akár rendszeres, akár egyszeri támogatással.
Köszönettel veszem az adományokat!

 

(4 szavazat)

Oszd meg ezt a cikket

Egyedi látogatók

MaMa163
TegnapTegnap4050
E-hétenE-héten163

Adománya terjeszti az igazságot, legyőzi a hazugságokat és életeket ment.

 

Ez a weboldal cookie-kat használ a hitelesítés, navigáció és egyéb funkciók kezelésére. Honlapunk használatával Ön elfogadja hogy cookie-kat helyezhetünk el az eszközén.
GDPR letöltés | GDPR rendelet